2011. március 1., kedd

Házi kenyér

Ez nem nagy újdonság számunkra, mert 7 éve sütöm a kenyeret. Eleinte a géphez kapott receptekkel próbálkoztam, de nagyon nem jöttek be. Sok időbe telt, de kikísérleteztem azt, amit a család nagyon szeret:

Gépi fehér kenyér:
50 dkg BL 80 liszt
1,6 dl kefír vagy aludttej
1,6 dl víz
1 ek olaj
2 kismérő só (kenyérsütőgép mércéje)
1 kk cukor
1 dkg élesztő (Ezt igyekszem minél pontosabban mérni. Kevesebb lehet, de több nem jó, mert akkor nagyon felfújt lesz a kenyér.)

Ma a bolti kovászt akartam kipróbálni. Többet nem teszek ilyet. Íme az eredmény:

Szerintem ilyen rosszat még sosem sütöttem. Elolvasva a használati útmutatót, kiderült, hogy sütőpor is kellett volna. Ezt nem egészen értem hogy miért, ha egyszer kovásszal készíteném a kenyeret.

Így csináltam még egy kenyeret, amihez a fenti alapreceptet használtam de kicsit módosítottam rajta: 30 dkg BL 80 liszt és 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt ment bele, plusz a maradék kovász és az 1 dkg élesztő. Ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése