2011. február 26., szombat

Itt a farsang, áll a bál

Szokásomhoz híven az utolsó pillanatban készültem el a jelmezekkel. A szintidőm azért javult, mert este 10-ig mindkettőt befejeztem, szemben az előző évek éjfél utáni varrásával.
A lányom idén Hókirálynő szeretett volna lenni. Az alap, egy fehér ruhája. A 100-as boltban vettem natúr színű préselt szizál hópelyheket, ezt befújtam ezüst színű műhóval és hogy csillogjon, ezüst hajlakkot is kapott. Biztos van ennél egyszerűbb módja is a festésnek, de itt ezeket az alapanyagokat tudtam beszerezni. A ruhára és a köpenyre is ilyen pelyheket varrtam. A palásthoz a kék organza anyagot beszegtem, a tetején 15 centit visszahajtottam, gumiházat varrtam és egy megkötőt fűztem bele (szintén az organzából csináltam). A többi kelléket (nyaklánc, korona, pálca, alsószoknya, öv, szemüveg) nem kellett beszereznem, mert volt itthon.
A farsang napjára a lányom lebetegedett, így csak itthon pózolt a jelmezben. Jövőre neki nem kell jelmezt csinálnom.


A fiam Thomasnak öltözött. Könyvekből néztem ki, és papíron terveztem meg a mintát. Eredetileg a feje tetejére ment volna egy kémény is - M. saját tervei alapján:-) - végül idő hiányában erről lebeszéltem, pedig tetszett az ötlet. Az biztos, hogy a kék alapra varrt rátéteket csak polárból, vagy filcből érdemes csinálni, mert ezeket nem kell szegni. Így is lassabban haladtam vele, mint ahogy elképzeltem, de ha még szegnem is kellett volna, háááát. A szemüveg filcből készült, de nem lett jó, mert nyúlt. Érdemes egy vastagabb papírra rávarrni vagy ragasztani, hogy megmaradjon a formája.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése