2011. február 1., kedd

Farsangi előzetes

Felteszem az előző évek farsangi jelmezeit (az ideiek még készülőben), hátha ötletet ad valakinek.
Lányom mi más szeretne ilyenkor lenni, mint királylány. Ezért próbáltam egy kicsit finomítani a dolgot. Első évben az oviban Csipkerózsika lett. A szabásminta egy Burda koszorúslányruha alapján készült, kicsit leegyszerűsítve. Ez volt az első ruha, amit készítettem. Azt hiszem kissé bátor voltam.:-) A rózsákat organzából készítettem.




Következő év: tavasztündér. A pulcsi adott volt, gyönyörű rózsaszín virágok levelekkel. Ehhez varrtam egy fodros tüll alsószoknyát (ezt azóta is felhasználjuk a királylány jelmezekhez). Rá egy tüllszoknyát flitterekkel és az egész tetején egy kisebb rózsaszín virágos, zöld leveles alsószoknya volt. Ezt egy vitrázsfüggönyöm maradékából készítettem. Övnek megkapta az előző évi jelmez övét. Organzából szárnyakat is csináltam amire virágokat és apró pillangókat varrtam. Rögzítését csuklónál és könyöknél gumival, nyaknál masnival oldottam meg.



Méhkirálynő és méhecske. A pulcsikra selyemszalagot varrtam. Itt elfelejtettem bekalkulálni, hogy a szalag nem nyúlik úgy mint a felső, a lányomnak szűk lett. Ezért a pulcsi hátát középen elvágtam és cipzárt tettem bele. A szoknya az előző évekbeli tüll alsószoknya, rá egy sárga szoknya, rá egy tüll szoknya barna selyemszalagokkal. Így utólag azt mondom ezt nyugodtan el is hagyhattuk volna (beakadt egy székbe és jó 20 centi hosszan szét is szakadt). A korona merevítése kartonpapír. Az egyik fele gumis, hogy kényelmesebb legyen. Akinek jó szeme van, az még a méhsejteket is látja rajta. A szárnyakat a férjem drótból hajlította, én pedig fehér tüllt varrtam rá. A rögzítésük a ruhára kétféle volt: tépőzáras (ez lett a jobb) és francia kapcsos (ez mindig leesett, későn jöttem rá, hogy fogóval összébb kellett volna nyomni).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése