2011. január 6., csütörtök

Csigák

Ha a férjem fogadást kötött volna, hogy mi lesz az első érdemleges bejegyzés, nyert volna. Naná, hogy sütésről szól. Imádok sütni és a családom egyik kedvence a kakaós csiga. A recept már nem tudom honnan van, de az biztos, hogy eredetileg darázsfészek. A tésztához nem nyúltam, viszont a tölteléket állandóan variálom, a fele mindig kakaós.

Tészta:
2dkg élesztő
2,5 dl tej
4dkg cukor
Ezeket felfuttatjuk.
2 tojássárga
15 dkg margarin
1,5 kismérő (ez nálam a kenyérsütőgép mércéje) só
40 dkg liszt.
Az egészet belerakom a kenyérsütőgépre és dagasztó programon elindítom. Közben megcsinálom a tölteléket. A kakaót összekeverem a porcukorral. Sosem mérem, szemmértékre megy.
Ha kész a tészta, kinyújtom kb 1 cm vastagra és megkenem olvasztott vajjal (kb 5 dkg elég rá), majd megszórom a töltelékkel. Most kakaós és sajtos készült. Az utóbbira egy tubus ömlesztett sajtot és reszelt trappistát szórtam. Majd az egészet feltekerem és a rudat kb 3 cm széles darabokra vágom. A kivajazott tepsiben egymástól kb 2cm távolságra teszem őket. Légkeveréses 180 fokos sütőbe teszem. Most jön a lényeg, ami miatt szuper finom és puha lesz a csiga. Mikor kezd egy kis színe lenni, rákanalazok 1 dl enyhén cukrozott tejet. Eleinte sokalltam ezt a mennyiséget és rendkívül óvatos voltam, de idővel beláttam nagyon jót tesz neki. Utána vissza a sütőbe és pirosra sütöm.
Ez a mennyiség nálunk maximum két evésre valót tesz ki. Ha elemünkben vagyunk, elfogy az egész tepsi.

Kakaós

Sajtos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése