2012. január 29., vasárnap

Adventi naptár és mézeskalács

Itt is vagyok az elmarad(hata)t(lan) decemberi mézeskaláccsal. Pár éve csináltam az adventi naptárat egy versenyre. Természetesen minden része ehető volt, a díszek pedig leszedhetőek. (2011-es decemberi Praktikában meg is jelent az olvasói rovatban.)


Régebben egy mézesbábostól kapott recepttel dolgoztam, ami végül egyre macerásabb lett. Pihentetni kellett egy napot a tésztát, és sokszor a formáját sem tartotta. Aztán megláttam egy újságban a Rama pihentetés nélküli receptjét, kipróbáltam és azóta csak ezt csinálom. Neten is fellelhető itt. Csak a fűszereken szoktam variálni. Kevesebb fűszerkeveréket teszek bele, viszont adok még hozzá őrölt fahéjat és szegfűszeget. Sütéskor meg figyelni kell, nehogy sokáig bent maradjon. Hajlamos vagyok kicsit sötétebbre sütni, pedig nem kell, mert akkor puha marad.
Decemberben rengeteget sütöttünk belőle. Ment a városi adventi vásárra és szaloncukor helyet ez került a karácsonyfára. Fantasztikus illat volt a nappalinkban, ahogy a fenyő illata keveredett a mézeskalácséval. (A képen a díszítés már erősen hiányos, mert apró kezek leszedték és apró szájak megették:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése