2011. október 18., kedd

Póréhagyma leves

Naivan ígértem valami olyasmit, hogy sűrűbben jövök. Ehhez képest most látom, a szeptember teljesen kimaradt. Hogy az idén lesz-e valami a varrásból, azt egyre inkább kétlem. Kicsit túlszaladtunk a kereten és a műhelyembe kinézett polcrendszer még várat magára. Ettől még ugyan tudnék varrni, de a varrós asztalom is elajándékoztuk egy árvaháznak. Asztal nélkül viszont nem megy. Most mondhatjátok, varrjak a konyhaasztalon, de az meg engem idegesít, hogy belekezdek a munkába és 5 perc múlva esetleg pakolhatok el mindent, mert felébredt valamelyik gyerkőc.
Más újdonság is van a házunk táján. Jön a negyedik manó. :-) Hogy ne legyenek annyira unalmasak a napjaim, előjött a terhességi diabetes is. Egyelőre csak itthon mérem, terhelés még nem volt, de a 180 ch-s diétát már elkezdtem. Így mostanában jövök majd diabetikus receptekkel is. A következő leves simán mehet cukorbetegeknek is. Bár sajnos nem tudom mennyi ch volt benne pontosan, akkor még nem méricskéltem (de nem sok).

Amióta gyerekeim vannak, imádom a krémleveseket. Turmixolva olyan dolgokat is minden gond nélkül megetetek velük, amit amúgy simán kipiszkálnak a levesből.
A leveshez feldaraboltam egy nagyobb póréhagymát, két darab krumplit és megfőztem. Sóztam, natur vega mixel ízesítettem. Mikor megfőtt turmixoltam és behabartam (két evőkanál teljes kiőrlésű liszttel elkevertem kb 2 dl tejet). Összeforraltam és kész. Balu nagyon szereti a levesgyöngyöt, azt kapott rá. Amúgy remek reszelt sajttal is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése